Zomerloterij 2022

Ook dit jaar organiseerde de stichting een Grote Zomerloterij, wat ook meteen de laatste in deze serie van jaarlijkse Zomerloterijen ten bate van zusterorganisaties en 'goede doelen projecten' in Suriname is geweest. Met de opbrengst van een mooi afgerond bedrag van € 600 kon de stichting dit jaar aan de sociale werkplaats van Stichting Unu Pikin, de crowdfundcampagne Zeefdrukken voor Nola en aan Pride Month Suriname van het LGBT Platform Suriname elk 200 euro doneren. Waarmee we, hoe bescheiden ook, toch een mooie bijdrage aan deze bijzondere organisaties en projecten hebben kunnen doen.

Hieronder kun je een paar foto's bekijken van ons werkbezoek aan de steunstichting Unu Pikin in Hoorn, die onze donatie van de Grote Zomerloterij 2022 via de sociale werkplaats van stichting Unu Pikin in Suriname een mooie bestemming gaan geven.

Begonnen tijdens het Keti Koti festival op 1 juli 2022 in het Oosterpark in Amsterdam reisden de dames van dit prachtige initiatief in de loop van 2022 diverse locaties af, door heel groot Amsterdam, om overal hun prachtig bedrukte T-shirts en tassen te verkopen, voor het kunnen aanschaffen van kunstenaarsmaterialen voor de Nola Hatterman Art Academy in Suriname. De stichting is blij een bescheiden bijdrage aan dit prachtige initiatief te hebben kunnen leveren.

Na een aantal jaren afwezigheid werd dit jaar Pride Month Suriname van het LGBT Platform Suriname opnieuw als 1 van de 3 begunstigden voor het doneren van de opbrengst van de Grote Zomerloterij geselecteerd. De donatie van 200 euro zal zo snel mogelijk bij de organisatie in Suriname worden bezorgd.