Projecten Suriname

Studiereis naar Suriname 2024

Tussen 23 januari en 13 februari bracht onze ambassadeur kunst en kunstprojecten Johan Ganpat Brouwer eindelijk weer een bezoek aan het geboorteland van onze naamgever: Switi Sranan, het mooie Suriname. Het doel van deze reis: zoveel mogelijk kunstenaars bezoeken en het (eindelijk!) overhandigen van de fysieke interactieve boekjes Mi Switi Pikin Sranan, editie 2022, aan de deelnemers uit Suriname. Het werd een zeer rijk gevulde kennismakingsreis. Onze hartelijk dank voor alle bijna 50 (!) mensen die Johan mocht ontmoeten. Gran Tangi en tot volgend jaar!

23 kunstenaars bezoeken

Mede door een strak opgezette planning lukte het Johan om maar liefst 23 kunstenaars te bezoeken en 22 TikTok video's van deze atelierbezoeken te maken, welke op onze socials zijn gedeeld. Het doel van deze bezoeken was 1. kennismaken met de kunstenaar, 2. Het werk bekijken wat de kunstenaar maakt, 3, vertellen wat de mogelijkheden en voorwaarden zijn om aan de Najaar Salons van de stichting in Amsterdam te kunnen deelnemen, 4. het maken van een TikTok video van het atelierbezoek, voor directe en latere promotiedoeleinden. In het onderstaande fotoalbum staan alle bezochte kunstenaars op een rij: Henna Brunings, Winifred Giersthove, Kenneth Graskamp, Ray Daal, Giovanni Jona, Barbara Mac Intosch, Arti Abhelakh, Tanya Frijmersum, Pearl Brunings, Linda Daparoe, Leon Siesa, Delvin Bisoina, Robbert Enfield, Sharveen Kalikadien, Rachel A. Vismale, Sancha Sullivan, Samantha Bischop, Harold Richenel Letterboom, Kevin Ferrier, Dakaya, Fabian de Randamie, Abigael Dajoe

1 + 6 = 12

Als 'opvolger' van het interactieve boek Mi Switi Pikin Sranan werd tijdens deze studiereis naar Suriname het nieuwe bilaterale samenwerkingsproject 1 + 6 = 12 gestart. 1 Nederlandse organisatie: Stichting Sanjay Ganpat Brouwer en projectleider, beeldend kunstenaar Johan Ganpat Brouwer, die in samenwerking met 6 Surinaamse kunstenaars, tijdens deze studiereis, 12 kunstwerken realiseren, welke tijdens de Najaar Salon 2024 in Amsterdam worden geveild. Met de opbrengst van deze veiling wordt 1 + 6 = 12 editie 2025 gefinancierd. Met onze hartelijke dank aan Giovanni Jona, Rachel A. Vismale, Fabian de Randamie, Arti Abhelakh, Sancha Sullivan en Kevin Ferrier. Alle kunstenaars kregen per werk een onkostenvergoeding van 50 euro betaald.

Krantenartikel de Ware Tijd

Na vooraf in Nederland al door Audry Wajwakana voor een interview met de Ware Tijd te zijn benaderd, op basis van het werkbezoek dat aan Suriname werd gebracht, leek de overhandiging van de fysieke interactieve boekjes Mi Switi Pikin Sranan, editie 2022, aan de de deelnemers uit Suriname, op zondag 28 januari bij Zus en Zo, de meest geschikte plek en tijd voor het interview. Het werd een paginagroot artikel waarvoor onze welgemeende en hartelijk dank.

Overhandiging interactieve boekjes MSPS, editie 2022

Na ruim anderhalf jaar vertraging werd op zondagmiddag 28 januari 2024 de fysieke exemplaren van het interactieve boek Mi Switi Pikin Sranan, editie 2022, aan een groot deel van de deelnemers uit Suriname overhandigd. Met 2 vervolgafspraken op donderdag 1 februari zijn op 1 na alle boekjes van deze voorlopig laatste editie van het bilaterale interactieve boekje aan de deelnemers overhandigd. Zowel in Suriname als in Nederland. Op de foto's 11 van de 12 deelnemers uit SU.

2023

De stichting heeft in 2023 alleen activiteiten en evenementen in Nederland gerealiseerd. Dit heeft o.a. te maken met steeds strengere wet- en regelgeving rond bankzaken en 'zaken' doen met het buitenland. Wel heeft de stichting, tijdens de Voorjaar Salon en Najaar Salon 2023 in het Vrij Paleis in Amsterdam, kunst van o.a. Giovanni Jona, Winifred Giersthove, Coco Duivenvoorde, Sunil Puljhun en 597 Photography, allen uit Suriname, kunnen exposeren en verkopen in Nederland, zie de pagina Activiteiten Nederland. Een initiatief dat in 2024 verder zal worden uitgebouwd, o.a. op basis van onze eerstvolgende studiereis naar Suriname, in januari//februari 2024, door onze ambassadeur kunst en kunstprojecten Johan Ganpat Brouwer.

Donaties Grote Zomerloterij 2022

De opbrengst van de Grote Zomerloterij 2022 werd in gelijke delen van 200 euro aan de volgende 3 initiatieven/organisaties gedoneerd:

Hieronder een fotoverslag van ons werkbezoek aan steunstichting Unu Pikin in Hoorn:

Hieronder een fotoverslag van diverse momenten in 2022 waarbij Zeefdrukken voor Nola te bezoeken is geweest:

Het geld is inmiddels via Western Union naar de Voorzitter van editie 2022 Jermain Tjin-A-Koeng gestuurd.

Mi Switi Pikin Sranan, editie 2022

En jaaaah, de cover voor editie 2022 van ons bilaterale interactieve boek is Klaar :-) Mooi hè

Alle 14 deelnemers van editie 2022 van ons interactieve boek Mi Switi Pikin Sranan op een rij. Allemaal wonend en werkend in Suriname of in Nederland. Van links naar rechts en van boven naar beneden: Angelo Wijngaarde, Shivam Achaibar, Stefano Linga, Martin Fredericks, Anthony Etnel, Diego Lapar, Ismael Starke, Jean-Pierre Veira, Nigel Reumel, Seraven Pinas, Xaviër en Xaviero Top, Jero Leeflang. Editie 2022 zal ook met 4 columns worden verrijkt, waarvan de auteurs binnenkort bekend worden gemaakt.

En jaaah, de posters voor editie 2022 zijn klaar! Wil je nog meewerken als gastredacteur? Geef je dan voor 10 mei op!

Na twee edities van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan, met 2 x 6 persoonlijke verhalen over wonen en werken in Sranan (Suriname), gaat ons interactieve boek vanaf 2022 verder als echt tweelandenproject. Onder de iets aangepaste titel Mi Switi Pikin Sranan presenteert het boek voortaan persoonlijke verhalen over wonen en werken in Suriname én in Nederland. Check ook dit seizoen op de eigen facebookpagina

Grote Zomerloterij 2022

Ook dit jaar zal er in de maanden juli en augustus een Grote Zomerloterij worden georganiseerd waarvan de opbrengst aan maximaal 3 organisaties in Suriname zal worden gedoneerd. More to follow soon :-)

Studiereis Suriname

In december 2021 bracht onze penningmeester een bezoek aan Suriname. In de eerste plaats voor het uitstrooien van de as van haar moeder, Sanjay's super speciale tante Lien. In de tweede plaats, omdat ze er toch al was, om een bescheiden agenda qua donaties voor de stichting te gaan doen. Zo kregen op 22 december zowel Talking Prints als G-Artblok Top Education allebei hun aandeel van de opbrengst van de Grote Zomerloterij 2021 gedoneerd.

Op woensdag 19 januari 2022 kregen we van George Struikelblok de volgende foto's toegestuurd met de inleidende tekst: Hoi Johan, ik stuur je bij deze een paar foto's van 4 tekentafels die we met jullie donatie hebben gekocht. Nogmaals hartelijk bedankt van G-Artblok Top Education. Dankjulliewel!

Overige donatie Zomerloterij 2021

En op 29 september werd tijdens een heerlijk samenzijn bij Sanjay's InfoHap door penningmeester Radhika Ganpat van de stichting aan voorzitter Edith Pengel van stichting Double Positive uit Suriname 250 euro overhandigd, als deelbegunstigde van de Grote Zomerloterij 2021. Heel veel plezier ermee stichting Double Positive!

Mi Switi Pink Sranan, All Female edition

Na de All Male editie 2020 volgde automatisch een All Female edition 2021 van ons interactieve boek Mi Switi Pink Sranan. Een boek met foto's interviews en interactieve video's over wonen en werken in Suriname anno nu. Benieuwd naar de levens en het werk van Griëlda Gojo, Jeneviëve Apinsa, Kayleigh Tseng Ching Lien, Meredith Joeroeja, Ruth Rachel Joeroeja en Susan T Doorson? Volg hen vanaf april 2021 op de eigen Facebookpagina en koop het boek!

De geportretteerden van 2021 met hun eigen boek

En deze heerlijke video maakte Ruth-Rachel Joeroeja / Rachel Nijman van het boek :-)

Overhandigingen exemplaren MSPS 2021 in Suriname

Op maandag 26 juli mocht onze Ambassadeur Jeranie Tam in Suriname een exemplaar van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan editie 2021 overhandigen aan een vertegenwoordiger van het Ministerie van Buitenlandse Zaken (etc etc) van Suriname op het directoraat van het ministerie in Paramaribo. Op vrijdag 6 augustus gevolgd door de overhandiging van een exemplaar aan Ambassadeur Henk van der Zwan van het Koninkrijk der Nederlanden in Suriname. TNX Jeranie, TOP gedaan!

Sponsoren Mi Switi Pink Sranan 2021 Suriname

Zomerloterij 2021

Aankopen Zomerloterij 2021, Suriname

Donaties opbrengsten Zomerloterij 2021

De opbrengst van de Zomerloterij 2021, waarbij meer dan 30 prijzen met een totale waarde van ruim 2300 euro te winnen zijn, wordt in gelijke delen aan de volgende 3 organisaties/projecten gedoneerd:

Het bedrag a 400 euro van de opbrengst van de All Inclusive Zomerloterij 2020, dat voor het LGBT Platform Suriname is gereserveerd ter medefinanciering van de eerstvolgende editie van Pride Month Suriname, wordt pas voor editie 2022 aan het LGBT Platform Suriname uitbetaald.

Studiereis Suriname

In verband met alle maatregelen rond Covid 19, in zowel Suriname als in Nederland, kon er in 2020 geen studiereis van de stichting naar Suriname plaatsvinden. Jammer maar helaas.

Donaties Suriname

Donatie opbrengst All Inclusive Zomerloterij

Aan de volgende 3 LHBT+ organisaties in Suriname worden de volgende geldbedragen gedoneerd: Aan het LGBT Platform Suriname: € 400,- ter medefinanciering van de eerstvolgende editie van Pride Month Suriname. (Na onderling overleg heeft het LGBT Platform Suriname besloten het bedrag pas volgend jaar voor Pride Month Suriname 2021 te willen ontvangen) Aan zowel Women's Way foundation en Stichting Double Positive: allebei € 200,- ter ondersteuning van hun dagelijkse werk. Een geste die mogelijk werd gemaakt door de opbrengst van de All Inclusive Zomerloterij (€ 720,-) af te ronden op € 800,-. Namens de stichting en haar partners in zowel Nederland als Suriname: DANK AAN IEDEREEN VOOR HET KOPEN VAN DE LOTEN!!

Geacht bestuur Stichting Sanjay Ganpat Brouwer,

Middels deze bedanken wij u namens het bestuur van Stichting Double Positive voor de financiële donatie van EURO 200,00 die wij hebben ontvangen.

Wij van het bestuur hebben besloten om hiermee een jong meisje van het Paarl Huis te ondersteunen. Het Paarl Huis vangt kinderen op die geboren zijn met HIV.

Voor de opleiding is inmiddels SRD 2550,--betaald. Er blijft SRD 270,00 over, wat besteed zal worden voor vervoer, want Stichting Paarl Huis kan dit niet voor Samora betalen.

Zie kwitanties als bijlagen.

Nogmaals bedank voor jullie ondersteuning.

Met vriendelijke groet.

Namens het bestuur van Stichting Double Positive

Ethel Pengel

Voorzitter.

En YEY, dank jullie wel!!

Op donderdag 12 november 2020 kregen we ook van voorzitter Susan Doorson van Women's Way Foundation het bevestigende mailtje dat zij hun € 200 euro hebben ontvangen door het af te halen bij het geld-verzendkantoor. Heel veel plezier ermee Women's Way en we horen t.z.t. graag wat met geld kon worden gerealiseerd.

Mi Switi Pink Sranan

Realisatie interactief boek Mi Switi Pink Sranan

Na anderhalf jaar als Facebookpagina te hebben bestaan, waarbij we deelnemers zagen komen en een aantal ook weer gaan, werd op 23 juli 2020 het interactieve foto- en verhalenboek Mi Switi Pink Sranan gepresenteerd. Een boekje met zes persoonlijke verhalen over wonen en werken in Sranan (Suriname). Met interviews, foto's en interactieve video's. Ook benieuwd naar wat Daniel Lemmer, Giovanni Jona, Overdo Berghout, Raheelle Bhaggan, Kenzo Maasie en Sandro Lagadeau u in dit boekje vertellen en laten zien over Suriname? Koop dan het boek op diverse locaties in Nederland en Suriname of via onze online-shop. Meer achtergrond informatie over de geportretteerden vindt u op de eigen Facebookpagina:

Foto's boekpresentatie Mi Switi Pink Sranan Suriname

Om het bilaterale karakter van Mi Switi Pink Sranan te benadrukken werd het boek op hetzelfde moment in zowel Suriname als Nederland gepresenteerd. In Nederland vond tijdens de presentatie bij Eetcafé Uitvlugt de overhandiging van de eerste exemplaren plaats aan Simion Blom, Guilly Koster, Zindzi Witte en Frank Sewnarain. Aan Mitchell Esajas, medeoprichter van The Black Archives, die deze dag helaas verhinderd was, werd op 5 augustus zijn eerste exemplaar overhandigd. In Suriname werd vooral een afhaalmoment gerealiseerd, in samenwerking met en bij sponsor Zus en Zo in Paramaribo. De aanwezige geportretteerden, sponsors, supporters en schrijver van het voorwoord Ivan Tai-Apin kregen uit handen van ambassadeur en oudste zus Usha van Sanjay Ganpat Brouwer elk hun eigen exemplaar uitgereikt.

Op dezelfde avond als de presentatie van Mi Switi Pink Sranan, in zowel Suriname als in Nederland, deed STVS in Suriname 's avonds dit verslag van de presentatie in haar journaal:

En ook De Ware Tijd in Suriname schreef een artikel over de presentatie van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan:

Inmiddels is aan alle zes geportretteerden van deze eerste editie een eerste 100 euro gedoneerd, voor hun aandeel in de opbrengst van het aantal verkochte boeken. Zelf een exemplaar van Mi Switi Pink Sranan aanschaffen? Dat kan in Suriname bij o.a. de giftshop van Zus en Zo, Conceptstore ICANA Home en de winkel Moi Siri in de vertrekhal van het J A Pengel International Airport op Zanderij.

Bekijk hier het gratis e-boek Mi Switi Pink Sranan 2020:

Studiereis Suriname

Tussen 15 oktober en 5 november bezocht Stichting Sanjay Ganpat Brouwer voor de derde maal Pride Month Suriname en haar bestaande en nieuwe partners in Suriname. Een delegatie bestaande uit ambassadeurs Johan Ganpat Brouwer en Elma de Wolf richtte zich deze reis opnieuw op ontmoetingen met kunstenaars en creatieve ondernemers. Naast dat ook een deel van het programma van de Pride Month Suriname 2019 werd bezocht, waar de stichting voor het derde jaar op rij een donatie aan mocht doen, werd deel twee van het Mi Switi Pink Sranan-project met de potentiële deelnemers besproken en in vervolgstappen omgezet. Foto's en verslagen van de reis vindt u hieronder en op onze Facebookpagina:

Donaties Pride Month Suriname en Sandro Lagadeau

Voor het derde jaar werd tijdens ons korte expositie- en verkoopseizoen in Nederland een Zomerloterij georganiseerd, waarvan de opbrengst dit jaar werd verdeeld tussen het LGBT Platform Suriname, ter medefinanciering van het organiseren van Pride Month Suriname 2019, en pechvogel Sandro Lagadeau. Een Surinaamse jongeman die als 1 van de eerste 4 deelnemers mee zou doen aan Mi Switi Pink Sranan. Waarom dit heel erg anders is gelopen dan oorspronkelijk bedacht kunt u volgend jaar lezen in de eerste editie van het interactieve foto- en verhalenboek Mi Switi Pink Sranan.

Het 'Plant Lekker Voor jezelf' -plan

Om iedereen in Suriname de kans te geven voor weinig geld eigen groenten te verbouwen werd het 'Plant lekker Voor jezelf' plan bedacht. Voor slechts een paar SRD per zakje zaad, welke in de kippenshop van schoonzus Shardha Ramkisoen op de Centrale Markt in Paramaribo kan worden aangeschaft, is deze kans je eigen leefomstandigheden iets te verbeteren voor iedere Surinamer bereikbaar en dus zeker de moeite van het proberen waard.

Ontmoeting creatieve ondernemers in Sr.

In navolging op een succesvol eerste seizoen, waarin de Stichting als vertegenwoordiger van creatieve Surinamers hun werk in Nederland exposeerde en verkocht, brachten we diverse herhalingsbezoeken aan kunstenaars en creatieve ondernemers in Suriname en werden de nodige contracten met een jaar verlengd. Door digitaal speurwerk vanuit Nederland vooraf en o.a. het bezoeken van de Nationale Kunstbeurs in Paramaribo werden ook nieuw te ontdekken kunstenaars en creatieve ondernemers benaderd, met nog meer samenwerkingsovereenkomsten als aangenaam gevolg. ToepieJonaJeranie, Linda, Jenevieve en Lea, en Daniel en Carina die eerder dit seizoen al aanhaakten, welkom bij de stichting en LET's ROCK!

New Beginnings / Chances for Life

Ook deze reis brachten we een bezoek aan zusterorganisatie New Beginnings / Chances for Life, waar we vorig jaar nog zo verrast werden door veel nieuw publiek en een bruisende, creatieve energie. Helaas, werd eerder dit jaar geconstateerd, bleken veel van de opgestarte projecten niet opgewassen tegen de vaak harde realiteit van alle dag. Kortstondig met alle projecten stoppen, teneinde meer geconcentreerd op een duidelijker te formuleren doelgroep te kunnen focussen, bleek de juiste keus richting een stabielere toekomst voor zowel de organisatie zelf, als de hulp die richting haar clientèle geboden worden kan. Een oprecht applaus voor zowel het team als de cliënten voor het bemoedigende resultaat! Tot volgend jaar!

Mi Switi Pink Sranan

Vanaf januari 2019 is het project Mi Switi Pink Sranan gestart. Een project waarbij vier mensen van binnen én buiten de LHBT+ community in Suriname worden geportretteerd. Door de geportretteerden zelf te delen 'stukjes uit hun dagelijkse leven', op een gezamenlijke Facebookpagina, probeerden we antwoorden te vinden op de vraag: "Wat betekend het om te wonen en te werken in Suriname? En maakt het ook uit of je kunstenaar, creatief ondernemer en/of LHBT-er bent of niet?". Een concept dat in de eerste helft van 2020 resulteert in de eerste editie het interactieve foto- en verhalenboekje Mi Switi Pink Sranan. Een project waarvan de netto opbrengst aan de geportretteerden zal worden gedoneerd.

Volg het project op de eigen Facebookpagina:

Hulpgoederen Suriname

Sinds de inventarisatiereis van de stichting naar Suriname, in oktober 2017, stuurt de stichting regelmatig een doos met hulpgoederen naar de dagopvang/Safe Space van foundation New Beginnings / Chances for Life. Een gebaar dat alleen dankzij sponsoren in Nederland mogelijk kan worden gemaakt. Waarmee de dagelijkse behoeften van de aller-minst-bedeelden binnen onze doelgroep in Suriname ietsje pietsje worden aangevuld. Voor alle informatie over het helpen vullen van deze doos neemt u contact op met onze ambassadeur hulpgoederen Elma de Wolf, tel. +31 6 488 15 319

Studiereis Suriname

Tussen 4 oktober en 1 november bezocht Stichting Sanjay Ganpat Brouwer voor de tweede maal Pride Month Suriname. Met een delegatie van maar liefst 4 personen stond deze reis vooral in het teken van ontmoetingen met het individu, binnen én buiten onze doelgroep van de LHBT+ en HIV-positieve Surinaamse medemens. Foto's en verslagen van de reis vindt u op deze site en onze Facebookpagina:

Donatie Pride Month Suriname 2018

Ook dit jaar werd de gehele opbrengst van de Kunstloterijen geschonken aan Stichting LGBT Platform Suriname ter medefinanciering van de Pride Month Suriname 2018. Het bedrag a € 330,- werd persoonlijk aan voorzitter Imran Taus van de Pride Month Suriname 2018 commissie overhandigt.

Creatieve ondernemers in Sr.

Om zoveel mogelijk Surinaamse medemensen van de ondersteuningsmogelijkheden van de stichting gebruik te laten maken, werd dit jaar contact gemaakt met een aantal kunstenaars en creatieve ondernemers. Afkomstig en opererend binnen én buiten onze doelgroep in Sranan. Het doel was de inclusieve mogelijkheden onderzoeken van het in Nederland kunnen vertegenwoordigen van deze ondernemers, LHBT+ of niet. Een initiatief dat vijf eerste samenwerkingscontracten heeft opgeleverd en de eerste mooie spullen in onze uitgebreide online shop. Jino, Don, Overdo, Raheelle en Zulile, hartelijk welkom en let's rock!!

New Beginnings / Chances for Life

Tijdens onze tweede reis naar Suriname brachten we maar liefst 3 werkbezoeken aan zusterorganisatie New Beginnings/Chances for Life. Twee bezoeken ter evaluatie en afronding van het Dreams Through Art project. Een derde bezoek dat helemaal in het teken stond van de doos met hulpgoederen die maandelijks wordt opgestuurd vanuit Nederland.

En hoe mooi is het om zelf te kunnen zien wat er gebeurt met de doos met hulpgoederen in Suriname? Vanaf het ophalen bij de vervoerder tot bij de eerste mensen op het bord. Een hulpproject waar niet alleen de inmiddels meer dan 60 dagelijkse cliënten van Chances For Life mee geholpen zijn, maar zelfs een aantal extra gezinnetjes mee worden ondersteund. Elke gift, hoe klein ook, wordt zeer op prijs gesteld en 100% als hulpgoederen naar de dagopvang van New Beginnings/Chances for Life verstuurd. En ter plekke uitzonderlijk goed benut.

Dat het 'anders lopen' van een project niet automatisch betekend dat een project ook is mislukt, bewijst het vervolgtraject dat New beginnings/ Chances for Life zelf uit Dreams Through Art ontwikkeld heeft. Een traject dat meer een soort Therapy Through Art geworden is, inclusief bescheiden spaarpotten voor de deelnemers. Een concept dat duidelijk beter aansluit bij de doelgroep waar Chances for Life dagelijks mee werkt. Een project waar we de komende jaren ongetwijfeld nog meer van zullen horen en vast ook zien. Chapeaux en veel succes!

En hoewel het Dreams Through Art project niet geworden is zoals het was bedacht konden we toch een bescheiden donatie doen aan de deelnemers. Stefano, Lorianne, Rivelino, Ashok en Denny. Hartstikke bedankt voor jullie inzet en de moed en het toch proberen. En zet 'm op richting jullie eigen toekomst hè!

Dreams Through Art, een coproductie met zusterorganisatie New Beginnings / Chances for Life in Paramaribo. Een project bedacht om de zwaksten binnen onze doelgroep een eigen stem en gezicht te geven. Als basis voor het kunnen bouwen aan een betere eigen toekomst. Een project waar voor iedere deelnemer 3 'savings to invest'- spaarplannen aan waren gekoppeld, door ze onderdeel en aandeelhouder te maken van hun eigen afbeeldingen binnen onze Collectie Kunst.

En de vijf 'Dromers' van 2018 zijn:

Ter ondersteuning van Dreams Through Art, een Kunstproject gericht op de empowerment van de allerarmsten binnen onze doelgroep in Suriname, dat in coproductie met New Beginnings / Chances for Life door Stichting Sanjay Ganpat Brouwer ontwikkeld is, werden deze camera's in bruikleen gegeven voor de duur van het project. Ps. tijdens een inbraak in het pand van Chances for Life, eind 2019, zijn beide camera's helaas ontvreemd.

2017

De belangrijkste ontmoetingen tijdens onze eerste reis naar Suriname op een rij:

Het afrondende kennismakingsgesprek met Parea Suriname, met Juan Pigot, Raoul Franker en Winston O. Lieveld

Het meer dan bijzondere werkbezoek aan New Beginnings / Chances for Life, met o.a. Tania Kambel-Codrington

Het bijwonen van de Discussieavond van Pride Month Suriname 2017 gehost door het Residence Inn hotel

Op werkbezoek bij de jonge getalenteerde kunstenaar Overdo Berghout

Het bijwonen en daadwerkelijk meehelpen bij het Social Give Back Event van Pride Month Suriname 2017: de realisatie van een irrigatiesysteem voor Huize Asiana, één van de grootste bejaardentehuizen in Suriname

De overdracht van o.a. de loterijgelden aan Faisel Tjon A Loi van Stichting LGBT Platform Suriname

Ons eerste werkbezoek vond plaats bij het Pluspunt Suriname, de gloednieuwe naam van (voorheen) Foundation He + HIV, met Debora Sjak-Shie, Christio Wijnhard, Miguel Falix, Alex Jubitana, Jo-Ann Rodriquez-Murg en een stagiair.

En nu alle belangrijke ontmoetingen van onze eerste reis naar Suriname op een rijtje zijn gezet, begint voor ons het eigenlijke werk. Het schrijven van ons eerste reisverslag. Het inventariseren van de potentieel door ons te steunen goede doelen. Het achter de schermen voorbereiden van - en de presentatie van ons eerste Jaarplan op 30 januari 2018, Sanjay's geboortedag. Het moment dat we bekend mogen maken welke projecten door Stichting Sanjay Ganpat Brouwer in 2018 worden ondersteund.

En nu ook onze derde kunstloterij een blij verraste winnaar kent, zijn wij trots en blij te mogen melden dat we maar liefst € 760 hebben opgehaald voor de LGBT- en of HIV-positieve gemeenschap in Suriname. Het geld is bestemd voor het LGBT-platform Suriname, als bijdrage in de kosten van het organiseren van Pride Month Suriname. Het geld zal in oktober aan de voorzitter van editie 2017 Raoul Franker worden overhandigd, in bijzijn van Faisel Tjon A Loi, voorzitter LGBT Platform Suriname en penningmeester Pride Month Suriname. Wij van Stichting Sanjay Ganpat Brouwer zeggen: van harte gefeliciteerd! Met speciale dank voor onze gids en ambassadeur van het allereerste uur Rishi Kanhai!