Activiteiten Nederland

Deelname Openbare Werken Ruigoord

Voor het derde jaar op rij sluit de stichting haar seizoen in Nederland af met een finale exposite tijdens Openbare Werken in Ruigoord, het kunstenaarsdorp vlak buiten Amsterdam. Dit jaar (op zaterdag 11 en zondag 12 september tussen 12.00 en 19.00 uur) in combinatie met de trekking van de winnende loten voor onze grote Zomerloterij 2021, op zondag 12 september vanaf 19.00 uur. Zeg het voort, zeg het voort, en kom zelf gezellig ook!!

Mi Switi Pink Sranan, All female edition

Na een All Male editie 2020, wat niet zo werd bedacht, maar zo is gegroeid, volgt een All Female edition 2021 van ons interactieve boek Mi Switi Pink Sranan. Benieuwd naar wat Griëlda Gojo, Jenevieve Apinsa, Kayleigh Tseng Ching Lien, Meredith Joeroeja, Rachel Nijman en Susan Doorson u gaan vertellen en laten zien? Volg hen vanaf 21 maart 2020 op de eigen Facebook van Mi Switi Pink Sranan.

Mi Switi Pink Sranan.NL  2021

In samenwerking met Programmabureau Amsterdam Zuidoost, Buurthuizen Zuidoost, Buurthuis NoLIMIT en vormgeefster MSPS editie 2020 Zindzi Witte/zwart-werk.nl werd het productieproces MSPS 2021 omgedoopt tot een gratis te volgen werkervaringsproject voor jongeren en jongvolwassenen in Amsterdam Zuidoost. Tussen 1 mei en 22 juli 2021 kunt u elke zaterdag alle ontwikkelingen van dit project live volgen op de eigen Facebookpagina. Check it out en doe mee!

Boekpresentatie en Indoor Sponsormarkt 22 juli bij Buurthuis NoLIMIT

Kom gezellig langs en ontmoet een deel van onze sponsoren op de Indoor Sponsormarkt op donderdag 22 juli van 13.00 - 16.30 uur in buurhuis NoLIMIT aan het Geldershoofd 80 in Amsterdam Zuidoost. Meteen na de markt vindt de boekpresentatie plaats met een live verbinding met Suriname. Zegt het voort, zegt het voort en kom zelf gezellig ook !

Impressies boekpresentatie MSPS 2021 met Indoor Sponsormarkt

Bekijk hier het begin van de Indoor Sponsormarkt voorafgaand aan de boekpresentatie Mi Switi Pink Sranan 2021 in Buurthuis NoLIMIT in Amsterdam Zuidoost.

Live verslag van de boekpresentatie Mi Switi Pink Sranan 2021 vanuit buurthuis NoLIMIT in Amsterdam Zuidoost. Inclusief een Zoombijdrage van een aantal van de geportretteerden en de schrijver van het voorwoord uit Suriname.

En aan deze prachtige powervrouwen uit Amsterdam werden de eerste exemplaren van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan editie 2021 in Nederland uitgereikt: v.l.n.r. Abigal Jacobs, planningsmanager van PBAZO, uw aller JGB, Zindzi Witte, vormgeefster editie 2020 en docent vormgeving editie 2021, Tieneke Sumter, vertegenwoordiger van de Surinaamse LHBT+ community in Nederland en Tanja Jadnanansing, Stadsdeelvoorzitter van Amsterdam Zuidoost

Overhandigen exemplaren MSPS aan Surinaamse ambassadeur in Nederland

Op woensdag 4 augustus mochten onze projectleider MSPS Johan Ganpat Brouwer en onze penningmeester Radhika Ganpat een aantal exemplaren van ons interactieve boek (edities 2020 én 2021!) overhandigen aan de ambassadeur van de Republiek Suriname in Nederland, Zijne Excellentie de weledele heer Rajendre Khargi. Vooral het anti-hokjes-denken-en-doen binnen dit project, en het bieden van een stem en podium aan de GENERATIE NU, aan beide kanten van de oceaan, werd erg gewaardeerd en kreeg een heel groot compliment. Samen met ons vindt ook de ambassadeur dat we veel meer naar de huidige generatie moeten luisteren om op een positieve manier te kunnen bouwen aan een betere toekomst voor ons allemaal. Gran Tangi ambassadeur!

Sponsoren Mi Switi Pink Sranan 2021 Nederland

Zomerloterij 2021

Win prachtig mooie prijzen en ondersteun Kunst en LHBT+ projecten en organisaties in Suriname! Dit jaar met prijzen van o.a. Astrid Keijser, Bas Kosters, Carina Poleon, Daniel Lemmer, Edu Culture-store Amsterdam, Fabian de Randamie, Galerie de Kus, Giovanni Jona, Griëlda Gojo, GO Gallery Amsterdam, Jane Schubert, Jene's Bijouterie, Johan Ganpat Brouwer, Lea William, Martin Pluimers, Meredith Joeroeja, Ravindra Salve, Stichting Sanjay Ganpat Brouwer, Talking Prints, The London Police, Vereniging en wereldwinkel AANEEN, Winifred Giersthove, Hieronder een overzicht van de prijzen uit Nederland (en India en Engeland):

Extra prijs voor alle lotenkopers in Nederland:

Een Sranan Uma Suprise Box van Galerie de KuS!! Met (o.a. maar altijd een verassing!) Tan Bun Skrati chocola, een tas van Floh-Jo, een sieraad van Warda Marica, roman Dubbel Bloed van Etchica Voorn, etc. etc. Elke Suprice Box is anders gevuld! Met exclusief voor de Zomerloterij 2021 een surprise van Bas Kosters Studio.

Loten Zomerloterij 2021

โ‚ฌย 5,00

Loten Zomerloterij 2021

โ‚ฌย 5,00

Koop een lot en win prachtige prijzen uit Suriname en Nederland! Met Kunst en Cultuur als verbindend thema en een prijzenpot van ruim 2400 euro! Met de opbrengst worden 3 kunst en LHBT+ initiatieven in Suriname ondersteund, plus diverse verkooppunten in Suriname en Nederland. Kies 3 favoriete prijzen en DOE MEE!! (Na de eerste bevestigende email van uw bestelling ontvangt u een tweede email met uw lotnummer(s))

Open Ateliers Westelijke Eilanden

Tijdens het Pinksterweekend van zaterdag 22 mei t/m maandag 24 mei kunt u de stichting dagelijks bezoeken tussen 12.00 en 18.00 uur als onderdeel van de Open Ateliers Westelijke Eilanden 2021. Inmiddels is, door corona maatregelen, het Open Atelier Weekend verplaatst naar het laatste weekend van september. Of de stichting dan ook gaat deelnemen? We gaan het zien.

Keti Koti Festival

Gaat het dit jaar lukken op 1 juli met een info- en verkoopkraam op het Keti Koti festival te staan? Ook dit jaar werd dit festival door corona helaas weer afgelast ...

Sanjay's Info Hap

En JAAAH, vanaf SEPTEMBER 2021 gaat de InfoHap weer van start met een Surinaamse Mee-eet-en-afhaal-hap op de tweede en laatste woensdag van de maand. Voor reserveringen en het menu: check op de maandag voor de infoHap onze Facebookpagina. Mee-eten kan voor een donatie vanaf € 6,- per persoon.

Deelname Openbare Werken Ruigoord

Op zaterdag 5 en zondag 6 september tussen 12.00 en 18.00 uur rondde de stichting haar expositie- en verkoopseizoen 2020 in Nederland af als gastexposant bij de Openbare Werken in kunstenaarsenclave Ruigoord, gelegen vlak buiten Amsterdam. Deze editie werd BUITENKANS gedoopt. Het werd mede door het fijne weer en een leuk aantal bezoekers weer een aangenaam succes.

All Inclusive Zomerloterij !!

Met dit jaar vanwege het coronamonstertje alleen een digitale versie van Pride Amsterdam besloot Stichting Sanjay Ganpat Brouwer een All Inclusive Zomerloterij inclusief Pride gesprek te organiseren. Deels om met drie LHBT+ organisaties uit Amsterdam hun aangepaste Pride-programma te evalueren. Deels om ondernemers uit Amsterdam, Nederland en Suriname te ondersteunen door het aankopen van een grote prijzenpot. Met als uiteindelijke doel heel veel blije winnaars en een opbrengst die aan 3 LHBT+ organisaties in Suriname kon worden gedoneerd. De totale opbrengst (€ 720,-) werd door de stichting aangevuld tot het mooie ronde bedrag van 800 euro. Hiervan wordt 400 euro aan het LGBT Platform Suriname gedoneerd, ter medefinanciering van de eerstvolgende editie van Pride Month Suriname. Ter ondersteuning van hun dagelijkse werkzaamheden ontvangen zowel Women's Way Foundation als Stichting Double Positive in Suriname ook elk 200 euro. Aan alle lotenkopers, COC Amsterdam e.o., het Amsterdam Museum, Shakespeare Club 2020, Bob Angelo Fonds en host Dolly Bellefleur: DANKJULLIEWEL!! Via de link hieronder kun je het evenement terugkijken.

Pride talk met All Inclusive Zomerloterij door stichting Sanjay Ganpat Brouwer

๐•Š๐•ฆ๐•ฃ๐•š๐•Ÿ๐•’๐•ž๐•– ๐•–๐•Ÿ โ„•๐•–๐••๐•–๐•ฃ๐•๐•’๐•Ÿ๐••: ๐•†๐•Ÿ๐•ซ๐•– ๐•’๐•—๐•ค๐•๐•ฆ๐•š๐•ฅ๐•–๐•ฃ! ๐”ป๐• ๐•– ๐•ž๐•–๐•– ๐•–๐•Ÿ ๐•จ๐•š๐•Ÿ ๐•ก๐•ฃ๐•š๐•›๐•ซ๐•–๐•Ÿ! ๐˜๐˜ฐ๐˜ฆ ๐˜ฅ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฌ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฎ๐˜ข๐˜ณ๐˜จ๐˜ช๐˜ฏ๐˜ข๐˜ญ๐˜ช๐˜ด๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ญ๐˜ฉ๐˜ฃ๐˜ต๐˜ช๐˜ฒ+ ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฑ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฐ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ˆ๐˜ฎ๐˜ด๐˜ต๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ข๐˜ฎ๐˜ด๐˜ฆ ๐˜—๐˜ณ๐˜ช๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ธ๐˜ฆ๐˜ฆ๐˜ฌ? ๐˜๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ณ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ณ๐˜ถ๐˜ช๐˜ฎ๐˜ต๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ฆ๐˜ช๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜จ๐˜ณ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฑ? ๐˜ก๐˜ช๐˜ฆ๐˜ต ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ต ๐˜ฎ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ป๐˜ช๐˜ค๐˜ฉ ๐˜ท๐˜ฐ๐˜ญ๐˜ฅ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ฅ๐˜ฆ ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ณ๐˜ต๐˜ฆ๐˜จ๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ธ๐˜ฐ๐˜ฐ๐˜ณ๐˜ฅ๐˜ช๐˜จ๐˜ฅ? ๐˜ž๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜ป๐˜ช๐˜ต๐˜ต๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ฆ๐˜ท๐˜ฆ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ถ๐˜ฆ๐˜ญ๐˜ฆ ๐˜ฑ๐˜ช๐˜ซ๐˜ฏ๐˜ฑ๐˜ถ๐˜ฏ๐˜ต๐˜ซ๐˜ฆ๐˜ด ๐˜ฆ๐˜ฏ ๐˜ธ๐˜ข๐˜ข๐˜ณ ๐˜จ๐˜ข๐˜ข๐˜ต ๐˜ข๐˜ญ๐˜ญ๐˜ฆ๐˜ด ๐˜จ๐˜ฐ๐˜ฆ๐˜ฅ? Dit is slechts een kleine greep uit de potentiรซle vragen die hen kunnen worden gesteld als het gaat over het beleven van deze week. En dat gaan we doen tijdens dit ๐™–๐™›๐™จ๐™ก๐™ช๐™ž๐™ฉ๐™š๐™ฃ๐™™ programmaonderdeel van Shakespeare Club. Ook jij kunt vooraf vragen indienen die we tijdens het programma zullen stellen. In gesprek met gemarginaliseerde lhbtqi+ groepen willen we wederzijds begrip vergroten zodat we beter rekening met elkaar kunnen houden. De talk wordt afgewisseld met de ๐€๐ฅ๐ฅ ๐ˆ๐ง๐œ๐ฅ๐ฎ๐ฌ๐ข๐ฏ๐ž ๐™๐จ๐ฆ๐ž๐ซ๐ฅ๐จ๐ญ๐ž๐ซ๐ข๐ฃ, de feestelijke omlijsting. ๐„๐ซ ๐ข๐ฌ ๐ž๐ž๐ง ๐ ๐ซ๐จ๐จ๐ญ ๐š๐š๐ง๐ญ๐š๐ฅ, ๐ก๐ž๐ž๐ฅ ๐๐ข๐ฏ๐ž๐ซ๐ฌ๐ž ๐ฉ๐ซ๐ข๐ฃ๐ณ๐ž๐ง ๐ญ๐ž ๐ฐ๐ข๐ง๐ง๐ž๐ง ๐ฐ๐š๐š๐ซ๐ฆ๐ž๐ž ๐ฅ๐ก๐›๐ญ๐ข๐ช+ ๐จ๐ง๐๐ž๐ซ๐ง๐ž๐ฆ๐ž๐ซ๐ฌ ๐ข๐ง ๐€๐ฆ๐ฌ๐ญ๐ž๐ซ๐๐š๐ฆ, ๐๐ž ๐ซ๐ž๐ฌ๐ญ ๐ฏ๐š๐ง ๐๐ž๐๐ž๐ซ๐ฅ๐š๐ง๐ ๐ž๐ง ๐’๐ฎ๐ซ๐ข๐ง๐š๐ฆ๐ž ๐ฐ๐จ๐ซ๐๐ž๐ง ๐ ๐ž๐ฌ๐ญ๐ž๐ฎ๐ง๐. Het begrip โ€˜ondernemerโ€™ varieert van horeca tot kunstenaars en creatieven. De host deze avond is ๐ƒ๐จ๐ฅ๐ฅ๐ฒ ๐๐ž๐ฅ๐ฅ๐ž๐Ÿ๐ฅ๐ž๐ฎ๐ซ, icoon van de lhbtiq+ community. De sprekers zijn: ๐“๐ข๐ž๐ง๐ž๐ค๐ž ๐’๐ฎ๐ฆ๐ญ๐ž๐ซ en ๐๐จ๐› ๐Œ๐ž๐ข๐ฃ๐ฌ van Stichting Survibes, ๐ˆ๐ฌ๐ฃ๐ž๐ ๐‡๐ฎ๐ฌ๐ฌ๐š๐ฒ๐ง en collega van Prisma Groep Amsterdam en ๐’๐š๐ง๐๐ซ๐จ ๐Š๐จ๐ซ๐ญ๐ž๐ค๐š๐š๐ฌ met genodigde van LGBT Asylum Support (voor hen is deelname aan dit gesprek de afronding van een eigen Pride tour langs AZC's in Nederland). Het initiatief voor het event komt van ๐’๐ญ๐ข๐œ๐ก๐ญ๐ข๐ง๐  ๐’๐š๐ง๐ฃ๐š๐ฒ ๐†๐š๐ง๐ฉ๐š๐ญ ๐๐ซ๐จ๐ฎ๐ฐ๐ž๐ซ, een organisatie die zich richt op het verbeteren van het leven en de leefomstandigheden van de lhbtqi+ en/of hiv-positieve medemens in Suriname. Dit evenement is mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het ๐˜ฝ๐™ค๐™— ๐˜ผ๐™ฃ๐™œ๐™š๐™ก๐™ค ๐™๐™ค๐™ฃ๐™™๐™จ.

Posted by Shakespeare Club on Sunday, August 2, 2020

De All Inclusieve Zomerloterij inclusief Pride-gesprek werd mede mogelijk gemaakt door een bijdrage van het Bob Angelo Fonds van COC Nederland. Het COC's Bob Angelo Fonds steunt kleinschalige initiatieven die gericht zijn op de acceptatie van LHBTI's, voor en door LHBTI's. Steun het fonds om ontmoetingen mogelijk te blijven maken via www.bobangelo.nl

Publicatie interactief boek Mi Switi Pink Sranan

Na anderhalf jaar als Facebookpagina te hebben bestaan, waarbij we deelnemers zagen komen en een aantal ook weer gaan, werd op 23 juli 2020 het interactieve foto- en verhalenboek Mi Switi Pink Sranan gepresenteerd. Een boekje met zes persoonlijke verhalen over wonen en werken in Sranan (Suriname). Met interviews, foto's en zelfs video's. Ook benieuwd naar wat Daniel Lemmer, Giovanni Jona, Overdo Berghout, Raheelle Bhaggan, Kenzo Maasie en Sandro Lagadeau in dit boekje vertellen en laten zien? U koopt het boekje o.a. in onze online-shop. Meer achtergrond informatie over de geportretteerden en het project vindt u op de eigen Facebookpagina:

Foto's presentatie Mi Switi Pink Sranan Nederland

Om het bilaterale karakter van Mi Switi Pink Sranan te benadrukken werd het boek tegelijkertijd in zowel Suriname als Nederland gepresenteerd. In Suriname werd dit vooral een afhaalmoment bij Zus en Zo, voor zowel de geportretteerden als de Surinaamse sponsors en supporters, waar door de Surinaamse media breed verslag van is gedaan. In Nederland vond tijdens de presentatie bij restaurant Uitvlugt de overhandiging van de eerste exemplaren plaats aan Simion Blom, gemeenteraadslid Gemeente Amsterdam, Guilly Koster, journalist en opiniemaker, Zindzi Witte, vormgever van het boek en Frank Sewnarain, de nieuwe (aspirant) voorzitter van de stichting. Aan Mitchell Esajas, medeoprichter van The Black Archives in Amsterdam, die deze dag helaas verhinderd was, werd op 5 augustus zijn eerste exemplaar overhandigd.

Koop hier uw exemplaar Mi Switi Pink Sranan 2020

Mi Switi Pink Sranan 2020

โ‚ฌย 16,50

Mi Switi Pink Sranan 2020

โ‚ฌย 16,50

De All Male editie 2020 van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan. ISBN9789464027396, met zes persoonlijke verhalen over wonen en werken in Suriname anno 2020. Met foto's interviews en interactieve video's met ruim 1 uur aan kijk- en luisterplezier, 56 blz.

Twee dagen na de presentatie van van het interactieve boek Mi Switi Pink Sranan had Harold Thiehatten van Studio 45 het volgende interview met initiatiefnemer, projectleider en samensteller Johan Ganpat Brouwer:

Hieronder stond het verslag dat MVS van de boekpresentatie Mi Switi Pink Sranan bij restaurant Uitvlugt in Amsterdam heeft gemaakt. Met ook hier nog even voor alle duidelijkheid: Dit interactieve boek bundelt Surinaamse kunst met 'Typisch Surinaamse' maatschappelijke thema's en een stukje LHBT+ community. Drie onderwerpen die samen het hele werkgebied van Stichting Sanjay Ganpat Brouwer omvatten. Om de video te kunnen zien gaat u naar Salto/MVS.

Keti  Koti -markt Amsterdam

Gaat het dit jaar lukken om op 1 juli met een eigen kraam tijdens het Keti Koti festival in het Oosterpark te Amsterdam aanwezig te zijn? Inmiddels heeft het coronamonstertje ook dit festival doen cancelen... hopelijk hebben we meer geluk in 2021.

Pride Walk 2020 en Rainbowmarkt Vondelpark Amsterdam

Helaas is dankzij het coronavirus de 25e editie van Pride Amsterdam voor het jaar 2020 afgelast en doorgeschoven naar 2021. Stay strong, stay safe, stay @ home!

Brainstormmiddag 2020

Met een opkomst van 8 meedenkers werd op 7 februari tussen 16.00 en 19.00 uur een eerste brainstormmiddag over de invulling van het komend seizoen een feit. Onder het genot van een hapje en een drankje werden ideeën besproken en daar waar mogelijk van een eerste voorzichtige invulling voorzien. Nieuwsgierig naar wat dit heeft opgeleverd richting het komende expositie- en verkoopseizoen? Kijk dan regelmatig op deze site en volg ons op onze eigen Facebookpagina:

Sanjay's Info Hap

Net als in 2019 kon ook vóór corona in 2020 elke woensdag worden aangeschoven voor een Wereldgerecht op buurtniveau, verzorgd door ambassadeurs en koks Johan Ganpat Brouwer en Elma de Wolf. Voor een donatie van gemiddeld 5 euro per persoon at u vol verassing elke week uw buikje rond :-) Ná corona werd het concept in september 2020 als volgt aangepast: Elke tweede woensdag van de maand wordt er een Budget Hap gekookt, waar u (op basis van reservering!) voor een donaties vanaf 5 euro kunt meegenieten. Elke laatste woensdag van de maand koken Johan en Elma een Culinair Wereldgerecht van minimaal twee gangen. Op basis van reservering kunt u ook hiervan meegenieten voor donaties vanaf 7,50 euro p.p. Reserveren en menu's vindt u op de eigen Facebookpagina:

Galerie MOON

In 2019 waren we veel tweede zondagen van de maand te gast bij Galerie Moon, Bickersgracht nr. 54 huis te Amsterdam. Een middag vol met extra's, waaronder een portretartiest, diverse kunstenaars, hapjes, drankjes en ook vaak muziek. De foto's tonen onze laatste verkoopexpositie op 8 december 2019.

Sanjay's Info Hap

Eerst kijken voor u koopt én lekker mee-eten? Dat kan elke woensdag tussen 17.00 en 20.00 uur aan de Kleine Bickersstraat 2, 1013 LJ te Amsterdam. Zeker weten mee-eten? Bel dan op woensdag voor 13.00 uur met 020 770 8869. Voor het weekmenu klikt u op de eigen Facebookpagina

Open Winter-Atelier

Het Open Winter Atelier 2019. In het laatste weekend van november werd voor de eerste x het Open Winter Atelier georganiseerd. Het eerste moment om alle prachtige nieuwe spullen uit Suriname te komen bewonderen. Een evenement met weliswaar nog niet heel veel bezoekers, maar wel hele mooie ontmoetingen

Zomerloterij

ZOMERLOTERIJ 2019 !! En nu alle winnende en troost-loten zijn getrokken zijn we blij en verheugd te kunnen melden dat er 350 euro kan worden gedoneerd aan Pride Month Suriname 2019. Het bedrag zal, a contant, tijdens de oktoberreis van de stichting naar Suriname door ambassadeurs Johan en Elma aan de voorzitter van de Pride Month 2019 commissie Sherwin Vreeswijk worden overhandigd. Het bedrag dat voor pechvogel Sandro Lagadeau is gereserveerd wordt tijdens dezelfde oktoberreis door Johan en Elma aan Sandro overhandigd. Een foto van de overdracht vindt u op de pagina Projecten Suriname .

Ruigoord

En met een zeer succesvol eerste optreden als gast-exposant tijdens de Openbare Werken in Ruigoord bij Amsterdam ronden we het expositie- en verkoopseizoen 2019 voorlopig af. Alle winnende en troostloten van de Zomerloterij zijn inmiddels getrokken, waarvan alle winnaars op de hoogte zijn gesteld. Ook het merendeel van alle spullen die in oktober 2018 uit Suriname zijn meegenomen, zijn inmiddels van een nieuwe eigenaar voorzien. Hoog tijd dus om onze oktoberreis naar Suriname te gaan voorbereiden, waarover op de pagina Projecten Suriname verslag zal worden gedaan.

Pride Walk en Rainbowmarkt

Tijdens de Rainbowmarkt, op 27 juli 2019 in het Vondelpark te Amsterdam, werd de stichting in al haar pracht en praal door ambassadeurs Johan, Elma en Chandra vertegenwoordigd. Een middag vol verrassingen en bijzondere ontmoetingen met, mede dankzij alle mooie spullen van onze partners uit Suriname, ook een financieel uitstekend resultaat! Graag tot volgend jaar!

Tijdens de PrideWalk 2019 in Amsterdam werd de stichting vertegenwoordigd door Good Old vriendinnen Natasja en Fadoua, die allebei Sanjay zelf ook erg goed hebben gekend. Hartelijk bedankt meiden en hopelijk tot volgend jaar!

Open Ateliers Westelijke Eilanden

Tijdens de Pinksterdagen, op 8, 9 en 10 juni 2019, kon de stichting tijdens de Open Ateliers Westelijke Eilanden worden bezocht. Drie dagen met heel verschillend weer en idem dito publiek, waarbij vooral veel kleine spullen uit Suriname zijn verkocht. Fijn voor zowel het Consignatie-experiment als voor de Surinaamse makers. En inclusief de eerste verkochte loten voor de Zomerloterij ervoeren we de Open Ateliers opnieuw als een aangenaam succes. Op de video's de 2 verschillende opstellingen waarmee de stichting en haar partners aan de bezoekers werd gepresenteerd.

Vrijwilligerswerk Pride Amsterdam

Na een pauze van een paar seizoenen pakte het team van Stichting Sanjay Ganpat Brouwer haar vrijwilligerswerk voor Pride Amsterdam weer op. Hier een groepsfoto voorafgaand aan het draaien van een bardienst door o.a. ambassadeurs Johan en Elma tijdens Koningsdag 2019 bij het Homomonument.

Hulpgoederen Suriname

Naar aanleiding van onze inventarisatiereis naar Suriname, van 9 t/m 19 oktober 2017 is de stichting gestart met het inzamelen van  hulpgoederen voor de dagopvang van Foundation New Beginnings / Chances for Life in Suriname. Helpt U deze dozen vullen? Telefoon ambassadeur Hulpgoederen Elma de Wolf 06 488 15 319, Sluitingsdatum inzamelen donaties en hulpgoederen eerstvolgende doos: Zodra alles bij zusterorganisatie Chances for Life weer back to order is !!

T-shirts Dreams Through Art

Deze T-shirts werden verkocht t.b.v. de deelnemers van het Dreams Through Art project in Suriname. Meer informatie over dit project vindt u op de pagina 'Projecten Suriname'.

Sanjay's memorial Chill

Sanjay's memorial Chill, 13 juni 2018, Supperclub Amsterdam, Singel 460. Opbrengst eerste Kunstloterij 2018: € 120,-

GO Gallery, Amsterdam

Deelname expositie Pink with Pride 2018, Go Gallery Amsterdam, Marnixstraat 127, 21 juli -25 augustus 2018

Rainbowmarkt

Ontmoet Stichting Sanjay op de Rainbowmarkt! Pink Park, opening party Pride Amsterdam 2018, Vondelpark, 28 juli 2018

Ruigoord

Stichting Sanjay op Landjuweel 2018. Ruigoord. 24 t/m 29 juli 2018

Overig

Opening expositie SUPERPROUD, Wieden + Kennedy, Herengracht 258-266, Amsterdam. 2 augustus 2018, 18.00 - 21.00 uur

Stichting Sanjay @ Plantage Dok. Opening expositie en benefietdiner. 30 augustus 2018, vanaf 17.00 uur

Een geweldige avond als aftrap van een expositie. Met vrienden en familie, bekende en minder bekende gasten, heerlijk eten en gezellige muziek.

Opbrengst Benefietdiner: € 246,- Iedereen heel erg bedankt!!!

En met 2 blije winnaars van de zomerloterij kon de eindstand worden opgemaakt: opbrengst zomerloterij € 210,-. Samen met de opbrengst van de loterij bij de Supperclub maakt dat € 330, - in totaal. Een opbrengst die net als vorig jaar geschonken wordt aan het LGBT Platform Suriname als bijdrage in de kosten van het organiseren van Pride Month Suriname 2018.

2017

Memorial-kleding-info-stempel-hoek tijdens Landjuweel, Ruigoord. 2 t/m 6 augustus 2017. Opbrengst derde Kunstloterij € 150.

Deelname expositie Pink with Pride @ Go Gallery Amsterdam, Marnixstraat 127. Opbrengst tweede Kunstloterij € 280.

Memorial Chill & eat, 14 juni 2017, Supperclub Amsterdam, Singel 460

Deelname Open Ateliers Westelijke eilanden, 3, 4 en 5 juni 2017, inclusief eerste Kunstloterij. Opbrengst loterij € 330.