Al onze activiteiten in Nederland op een rij:

AMS / PMB  = Samen Sterk

In een wereld waarin veel mensen binnen eigen sociaal culturele eilandjes opereren, met als grootste gevaar een verbreding van de polarisatie van de samenleving als geheel, ontwikkeld Stichting Sanjay Ganpat Brouwer voor het komende expositie- en verkoopseizoen 2020 in Nederland een programma over inclusieve diversiteit, met kunst en kunstnijverheid uit Suriname (en Nederland) als informatief, onderwijzend en verbindend element. Een concept dat, naast in Amsterdam, op meerdere plaatsen in Nederland zal worden aangeboden, ter bestrijding van elke vorm van discriminatie en ter promotie van inclusieve samenwerking in de breedste zin des woord. More to follow soon...

Boekpresentatie Mi Switi Pink Sranan

Na een jaar lang als facebookpagina te hebben bestaan, waarbij we deelnemers zagen komen en een aantal ook weer gaan, wordt medio 2020 de eerste editie van het foto- en verhalenboek Mi Switi Pink Sranan gepubliceerd. Een boekje met vijf persoonlijke verhalen over wonen, leven en werken in Sranan, waarvan de opbrengst onder de vijf deelnemers wordt verdeeld. Ook benieuwd naar wat Daniel Lemmer, Jona Giovanni, Overdo Berghout, Raheelle Bhaggan en Sandro Lagadeau u te melden hebben? Waarbij de grote gemene deler is dat de stichting met alle vijf personen samenwerkt? Kom dan naar de boekpresentatie, ergens deze zomer in Amsterdam, en ondersteun deze harde werkers door het kopen van hun boek. Zelf actief helpen bij de realisatie van dit boek? Bijvoorbeeld als sponsor met uw bedrijf, met als dank uw logo en bedrijfsinfo op een gedeelde pagina. Of als supporter van het boek, door alvast één of meerdere exemplaren te reserveren en betalen, waarvoor u ook als dank met uw naam in het boek wordt vermeld? Bekijk dan de diverse mogelijkheden hiervoor in onze online-shop. DOEN!!

Pride Walk 2020 en Rainbowmarkt Vondelpark Amsterdam

Op zaterdag 25 juli 2020 loopt de stichting weer mee met de Pride Walk in Amsterdam om te eindigen bij de Rainbowmarkt in het Vondelpark te Amsterdam, waar de stichting met een eigen expositie-, informatie- en verkoopstand aanwezig is. Wil je uit naam van Stichting Sanjay Ganpat Brouwer meelopen met de PrideWalk 2020? Meld je dan aan door het formulier in te vullen op deze site of stuur een email naar stichtingsanjay@gmail.com. DOEN!!

RUIGOORD

Ook in 2020 is de stichting met een expositie-, informatie- en verkoopstand aanwezig tijdens diverse evenementen die in deze unieke kunstenaarskolonie worden georganiseerd. Check regelmatig deze site of onze facebookpagina voor het actuele overzicht van onze aanwezigheid.

Brainstormmiddag 2020

Met een opkomst van 8 meedenkende personen werd op 7 februari tussen 16.00 en 19.00 uur een eerste brainstormmiddag over de invulling van het komend seizoen georganiseerd. Onder het genot van een hapje en een drankje werden ideeën besproken en daar waar mogelijk van een eerste voorzichtige invulling voorzien. Nieuwsgierig naar wat dit opgeleverd heeft richting het komende seizoen? Kijk dan regelmatig op de site en volg ons op onze facebookpagina:

Sanjay's Info Hap

Net als in 2019 kan elke woensdag worden aangeschoven voor een wereldgerecht op buurtniveau, verzorgd door ambassadeurs en koks Elma de Wolf en Johan Ganpat Brouwer. Voor een donatie van gemiddeld 6 euro per persoon eet u vol verassing elke week uw buikje vol :-) Voor het weekmenu kijkt u elke dinsdag op de eigen facebookpagina:

2019

In 2019 waren we veel tweede zondagen van de maand te gast bij Galerie Moon, Bickersgracht nr. 54 huis te Amsterdam. Een middag vol met extra's, waaronder een portretartiest en ook vaak muziek. De foto's tonen onze laatste presentatie op 8 december 2019.

Eerst kijken voor u koopt én lekker mee-eten? Dat kan elke woensdag tussen 16.00 en 20.00 uur aan de Kleine Bickersstraat 2, 1013 LJ te Amsterdam. Zeker weten mee-eten? Bel woensdag voor 13.00 uur met 020 770 8869. Voor het weekmenu klikt u op de eigen Facebookpagina

Het Open Winter Atelier 2019. In het laatste weekend van november werd voor de eerste x het Open Winter Atelier georganiseerd. Het eerste moment om alle prachtige nieuwe spullen uit Suriname te komen bewonderen. Een evenement met weliswaar nog niet heel erg veel bezoekers, maar wel hele mooie nieuwe ontmoetingen. Met een omzet die gerekend naar het aantal bezoekers nog best behoorlijk te noemen was, hopen we met dit evenement een nieuwe jaarlijkse traditie te hebben geïnstalleerd.

ZOMERLOTERIJ 2019 !! En nu alle winnende en troost-loten zijn getrokken zijn we blij en verheugd te kunnen melden dat er 350 euro is opgehaald voor Pride Month Suriname 2019. Het bedrag zal, a contant, tijdens de oktoberreis van de stichting naar Suriname door ambassadeurs Johan en Elma aan de voorzitter van de Pride Month 2019 commissie Sherwin Vreeswijk worden overhandigd. Het bedrag dat voor pechvogel Sandro Lagadeau is gereserveerd wordt tijdens dezelfde oktoberreis door Johan en Elma aan Sandro overhandigd, waarover op de pagina Projecten Suriname verslag zal worden gedaan.

En met een zeer succesvol eerste optreden als gast-exposant tijdens de Openbare Werken in Ruigoord bij Amsterdam ronden we het expositie- en verkoopseizoen 2019 voorlopig af. Alle winnende en troostloten van de Zomerloterij zijn inmiddels getrokken, waarvan alle winnaars op de hoogte zijn gesteld. Ook het merendeel van alle spullen die in oktober 2018 uit Suriname zijn meegenomen, zijn inmiddels van een nieuwe eigenaar voorzien. Hoog tijd dus om onze oktoberreis naar Suriname te gaan voorbereiden, waarover op de pagina Projecten Suriname verslag zal worden gedaan.

Tijdens de Rainbowmarkt, op 27 juli 2019 in het Vondelpark te Amsterdam, werd de stichting in al haar pracht en praal door ambassadeurs Johan, Elma en Chandra aan het publiek gepresenteerd. Een middag vol verrassingen en bijzondere ontmoetingen met, mede dankzij alle mooie spullen van onze partners uit Suriname, ook een fijn financieel resultaat! Tot volgend jaar!

Tijdens de PrideWalk 2019 in Amsterdam werd de stichting vertegenwoordigd door Good Old vriendinnen Natasja en Fadoua, die allebei Sanjay zelf ook erg goed hebben gekend. Hartelijk bedankt meiden en hopelijk tot volgend jaar!

Tijdens de Pinksterdagen, op 8, 9 en 10 juni 2019, kon de stichting tijdens de Open Ateliers Westelijke Eilanden worden bezocht. Drie dagen met heel verschillend weer en idem dito publiek, waarbij vooral veel kleine spullen uit Suriname zijn verkocht. Fijn voor zowel het Consignatie-experiment als voor de Surinaamse makers. En inclusief de eerste verkochte loten voor de Zomerloterij ervoeren we de Open Ateliers opnieuw als een aangenaam succes. Op de video's de 2 verschillende opstellingen waarmee de stichting en haar partners aan de bezoekers werd gepresenteerd.

Na een pauze van een paar seizoenen pakte het team van Stichting Sanjay Ganpat Brouwer haar vrijwilligerswerk voor Pride Amsterdam weer op. Hier een groepsfoto voorafgaand aan het draaien van een bardienst door o.a. ambassadeurs Johan en Elma tijdens Koningsdag 2019 bij het Homomonument.

Naar aanleiding van onze inventarisatiereis naar Suriname, van 9 t/m 19 oktober 2017, is Stichting Sanjay Ganpat Brouwer gestart met het maandelijks inzamelen van een doos vol hulpgoederen voor de dagopvang van Foundation New Beginnings / Chances for Life in Suriname. Helpt U deze dozen vullen? Telefoon ambassadeur Hulpgoederen Elma de Wolf 06 488 15 319, Sluitingsdatum inzamelen donaties en hulpgoederen eerstvolgende doos: Maandag 27 januari 2020 !!

2018

Deze T-shirts werden verkocht t.b.v. de deelnemers van het Dreams Through Art project in Suriname. Meer informatie over dit project vindt u op de pagina 'Projecten Suriname'.

Sanjay's memorial Chill, 13 juni 2018, Supperclub Amsterdam, Singel 460. Opbrengst eerste Kunstloterij 2018: € 120,-

Deelname expositie Pink with Pride 2018, Go Gallery Amsterdam, Marnixstraat 127, 21 juli -25 augustus 2018

Ontmoet Stichting Sanjay op de Rainbowmarkt! Pink Park, opening party Pride Amsterdam 2018, Vondelpark, 28 juli 2018

Stichting Sanjay op Landjuweel 2018. Ruigoord. 24 t/m 29 juli 2018

Opening expositie SUPERPROUD, Wieden + Kennedy, Herengracht 258-266, Amsterdam. 2 augustus 2018, 18.00 - 21.00 uur

Stichting Sanjay @ Plantage Dok. Opening expositie en benefietdiner. 30 augustus 2018, vanaf 17.00 uur

Een geweldige avond met vrienden en familie, bekende en minder bekende gasten, heerlijk eten en gezellige muziek. Een evenement dat zo maar eens onze jaarlijkse afsluiter kan worden, na ons korte info- en verkoopseizoen in Nederland.

Opbrengst Benefietdiner: € 246,- Iedereen heel erg bedankt!!!

En met 2 blije winnaars van de zomerloterij kon de eindstand worden opgemaakt: opbrengst zomerloterij € 210,-. Samen met de opbrengst van de loterij bij de Supperclub maakt dat € 330, - in totaal. Een opbrengst die net als vorig jaar geschonken wordt aan het LGBT Platform Suriname als bijdrage in de kosten van het organiseren van Pride Month Suriname 2018.

2017

Memorial-kleding-info-stempel-hoek tijdens Landjuweel, Ruigoord. 2 t/m 6 augustus 2017. Opbrengst derde Kunstloterij € 150.

Deelname expositie Pink with Pride @ Go Gallery Amsterdam, Marnixstraat 127. Opbrengst tweede Kunstloterij € 280.

Memorial Chill & eat, 14 juni 2017, Supperclub Amsterdam, Singel 460

Deelname Open Ateliers Westelijke eilanden, 3, 4 en 5 juni 2017, inclusief eerste Kunstloterij. Opbrengst loterij € 330.